TAALVAARDIGHEID
-
Ontwikkeling van pedagogisch en didactisch vaardigheden, ontwikkelen van tools
-
In kaart brengen van hun eigen sterktes en zwaktes
-
Uitwerken van sterkere activiteiten taalgericht vakonderwijs
-
Uitwerken van sterke leesactiviteiten en taalactiviteiten
-
Verhogen van interactiemogelijkheden in niet-taalvakken
-
Verhogen van het leesniveau bij alle leerlingen en hierbij diversiteit als een positieve motor zien
-
Inzetten van taal als motor om samen school te maken
OMGAAN MET DIVERSITEIT EN MEERTALIGHEID
- Pedagogisch en agogisch vaardigheden, ontwikkeling van methodieken en aanpak
- De verschillende niveaus van bewustwording van diversiteit kunnen inschatten
- Inzichten in de verschillende vormen van diversiteit verwerven
- In staat zijn om het diversiteitsbeleid te koppelen aan of situeren in het inclusiebeleid van de school
- Meertaligheid integreren in het schoolbeleid en als sterkte gebruiken om de lees- en taalvaardigheid te verhogen van leerlingen die thuis geen Nederlands spreken.
ALFABETISERING VERDERZETTEN IN VERVOLGONDERWIJS
- Verbeteren van het beleidsvoerend vermogen; organisatie hierop afstemmen, uitwerken van methodieken en tools, ontwikkelen van een samenwerkingsprotocol
- Gestructureerd samenwerken met diverse partners uit de lokale of sub-lokale omgeving van de school
BELEIDSMATIGE AANPAK VAN INTERNATIONALISERING
- Verhogen van het beleidsvoerend vermogen, ontwikkeling van internationale sleutelcompetenties
- Via de contacten tijdens de internationale leeractiviteiten contacten leggen zodat ook een internationale dimensie voor onze leerlingen ontstaat (eTwinning, Buurklassen, internationaal programma Provincie West-Vlaanderen,…)
- Een stuk van de professionalisering van het team realiseren via internationale samenwerking
- Meer openstaan voor internationale onderwijsevoluties en tendensen