Loading Events

HIERONDER VALLEN DE CURSUSSEN

Onthaal anderstaligen in Finland = Opleiding met praktijkvoorbeelden over onthaal anderstaligen in Finland, cursus met schoolbezoeken, transfer- en implementatie-oefeningen, aanpak van internationaliseringsbeleid

Opleidingstraject in verkorte INT-vorm = De houding van de onthaalschool en de actieve betrokkenheid van de nieuwkomer leidt tot empowerment en sociale en economische integratie

 

Maak hier een registratie voor jouw school.

Kostprijs van deze cursus: (van toepassing voor wie meer mensen dan voorzien door het consortium op cursus wil sturen)

BEURSBEDRAG DAT ONTVANGEN WORDT

Elke deelnemer die de nascholing bijwoont via een Erasmusbeurs, krijgt een vergoeding die samengesteld is uit onkosten voor het transport, een persoonlijke verblijfsvergoeding en een bijdrage voor het cursusgeld.

Deze bijdrage is een forfait dat rekening houdt met de levensduurte van het land waar de cursus plaats heeft en de afstand tot cursusplaats.  De EU heeft hiervoor richtgetallen vastgelegd waarin de cofinanciering van de scholen al inbegrepen is.  https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/programme-guide/part-b/three-key-actions/key-action-1/mobility-project-school-education-staff_en

De exacte bedragen voor Vlaanderen werden door het  Vlaams nationaal agentschap EPOS bepaald op basis van die richtgetallen van de Europese Unie.

Deze bedragen worden door Eekhout Academy aan de school uitbetaald voordat de internationale nascholing start. De schooldirecteur zorgt dan voor de correcte doorbetaling aan de deelnemers.

OPM: Elke school kan ook deelnemers zonder Erasmusbeurs inschrijven voor de internationale nascholing. In dit geval is er geen subsidiëring met de bovenstaande bedragen.

CURSUSONKOSTEN

LESGELD EN CURSUSKOSTEN:  € 855

Het lesgeld dekt: het cursusmateriaal, het gebruik van de conferentiezaal, het gebruik van ICT in de conferentiezaal en de kosten van de trainers en hun ontwikkelkosten.

De cursuskosten omvatten: de koffiepauzes en de verfrissingen tijdens de cursus, de middaglunches tijdens de cursusdagen, kosten en vergoedingen voor studiebezoeken en vervoer voor de cursusactiviteiten die deel uitmaken van het cursusprogramma.

OVERNACHTING / HOTEL

De deelnemers zijn vrij om hun overnachtingsplaats zelf te kiezen. Ze staan dan zelf in voor de betaling hiervan.

De Eekhout Academy kan voor de deelnemers van het consortium kamers op een hotel boeken. Dit gebeurt in afspraak met de scholen.  De deelnemers betalen hun hotelkamer dan via de Eekhout Academy.

TRANSPORT

De deelnemers regelen zelf het transport naar en van de cursusplaats en ze boeken zelf hun vliegtuig. De deelnemers staan zelf in voor de betaling hiervan.

COURSE CONTENT

One the one hand, Finland developed an education system to tackle the challenges of the future, but on the other hand the system is embedded in Finnish culture and tradition. The country succeeded in merging tradition and innovation.

The system strengthens the profiles of the teaching professions by starting with a thorough initial teachers training, facilitating teacher continuous development, supporting teachers in developing innovative teaching and assessment methods; strengthening leadership in education, including distributed leadership and teacher leadership.

Participants to this course will learn about the Finnish educational system by visiting schools with an outstanding quality in Joensuu North-Karelia (Finland). Finland provides increasing access to affordable and high quality education and care, and enhances the quality of systems and provision, in order to foster appropriate development of all learners.

EXAMPLE OF PROGRAMME

Focus 1: The Finnish society and Educational System: criteria for success.
Focus 2: Quality management in education.
Focus 3: The role of the teacher and teacher training reform.
Focus 4: Transfer of quality elements to local context and action plan.
Focus 5: Inclusion and differentiation.

– Exchanges of ideas with teacher and management staff.
– Cultural interaction with the local students and teachers.
– Information sessions on quality plan, inclusion, didactical approaches, special needs education.

Methodology of the course:
– Interactive lectures in schools and teacher training institute.
– Study visits to primary and secondary schools.
– Contact and discussions with teachers from Finnish schools.

ACQUIRED COMPETENCES

  • Have a vision on school autonomy and its quality elements.
  • Have visited Finnish schools, teacher training and university.
  • Have information on quality plan, inclusion, didactical approaches, special needs education and ICT integration in the Finnish school system.
  • Discussions with teacher and management staff.

 

Go to Top